27 de juny de 2013

Descarregar pdf
 

El Pla Estratègic 2013-1016 planteja estendre la formació dual
 
. Les mesures per materialitzar els objectius, a punt aquesta tardor  

Campus de Cappont de la Universitat de Lleida Campus de Cappont. Foto: UdL
baixcorva
La Universitat de Lleida vol impartir formació dual amb empreses a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, l'Escola Politècnica Superior, la Facultat de Dret i Economia (Administració i Direcció d'Empreses) i la Facultat de Ciències de l'Educació (a Treball Social, després d'haver engegat ja un grau de formació en alternança en Educació Primària). És un dels punts del pla operatiu per materialitzar les fites del Pla Estratègic 2013-2016, que estarà a punt a la tardor. El document per assolir un total de 120 objectius ha de ser una realitat durant la primera quinzena d'octubre, segons ha anunciat el vicerector de Planificació, Innovació i Empresa, Ferran Badia.

Badia ha explicat que la universitat vol potenciar la relació amb exalumnes de la UdL per trobar firmes que s'impliquin en aquests plans pilot d'alternança per la docència, en els quals l'estudiantat passa part del curs en indústries o administracions i rep una remuneració econòmica. A més, la UdL vol desenvolupar noves metodologies perquè l'alumnat adquireixi competències com la capacitat de treball el grup, lideratge o emprenedoria.

El Pla Estratègic fixa en quatre les línies d'especialització de la institució: agroalimentació, biomedicina, tecnologia i sostenibilitat, i desenvolupament social i territorial. "No com a elements excloents, sinó com a elements diferenciadors, amb la voluntat d'esdevenir referents en aquests àmbits", segons explica Badia. Això suposa impulsar investigacions conjuntes de grups de tots aquests sectors; per exemple, sobre energia, aigua o aliments funcionals.

El Pla Estratègic fixa en quatre les línies d'especialització de la institució: agroalimentació, biomedicina, tecnologia i sostenibilitat, i desenvolupament social i territorial, amb la voluntat d'esdevenir referents en aquests àmbits
El Pla, en el qual hi ha pogut participar tota la comunitat universitària ja sigui presencialment en comissions o a través del campus virtual, s'ha fixat altres objectius com ara un model docent innovador, un model de recerca integrador, la internacionalització de la Universitat, l'impacte al territori i l'impuls de l'ocupabilitat amb un pla de vinculació amb l'entorn, i la projecció externa d'una marca pròpia de referència a través d'un nou pla operatiu de comunicació externa.

En l'àmbit de la internacionalització, la UdL té previst fer una prova de nivell d'anglès a l'alumnat que iniciï primer curs el pròxim setembre per saber la formació que necessitaran per acabar la carrera amb el nivell B2, exigit per la Generalitat per poder graduar-se. Això suposa potenciar el Servei Lingüístic per oferir itineraris diferents a l'estudiantat i millorar així el seu nivell. A més, preveu impulsar dobles titulacions en anglès com a base, com la de l'EPS amb Dinamarca, que començarà el pròxim curs, i la impartició d'assignatures en anglès a les carreres

print enrera pujar