La UdL, en un projecte europeu per promoure l'avaluació en línia

Liderat per una universitat alemanya hi participen centres de Bèlgica i Turquia

Descarregar pdf
ordinador
FOTO: Plymouth District Library (CC BY-NC 2.0)
Impulsar l'avaluació en línia i la digitalització en l'educació superior europea, tot incloent la mobilitat acadèmica virtual, és l'objectiu del projecte europeu del programa Erasmus+ KA226 Empower teachers for remote online assessments in higher education (Remote.EDU) del qual en forma part la Universitat de Lleida (UdL).
 
Liderat per la Universitat d'Erlangen-Nürnberg (Alemanya) i amb la participació de la Universitat catòlica de Leuven (Bèlgica) i la Universitat tècnica de l'Orient mitjà (Turquia), el projecte pretén donar suport a nivell teòric i pràctic al professorat universitari en el disseny i la implementació d'estratègies d'avaluació en línia, en auge per la COVID-19, considerant-les com una part més en el desenvolupament i aprenentatge de les matèries, explica la coordinadora d'aquest projecte a la UdL, la investigadora Ramón y Cajal, Victoria Marín.
 
Els resultats de Remote.EDU, amb una durada de dos anys i un pressupost global de 270.534 euros (51.222 per a la UdL), inclouran un nou marc de referència i taxonomia de l'avaluació en línia, una eina per a desenvolupar conceptes tècnics per aquest tipus d'avaluacions, un estudi als quatre països participants sobre la percepció que estudiants, docents i administradors tenen sobre aquesta metodologia i un curs de desenvolupament professional en línia d'accés obert en llengua anglesa destinat a docents.

L'equip de treball de la UdL està format per investigadors del grup de recerca COMPETECS. A més de Victoria Marin, en formen part els professors F. Xavier Carrera (coordinador del grup de recerca), Jordi Coiduras i Enric Brescó. La UdL és la responsable de la realització de l'estudi d'avaluació, a través d’un qüestionari en línia, de les perspectives del professorat, estudiantat i personal de suport al voltant de les estratègies i eines de l’avaluació en línia, una tasca que s'iniciarà la propera tardor.