La UdL, entre les millors en docència de l'Estat

Segons els Rànquings ISSUE de la Fundació BBVA i Ivie

Descarregar pdf
cappontUdL2015
Vista aèria del campus de Cappont de la UdL Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) és la quarta millor de tot l'Estat espanyol en docència, segons l'estudi Rànquings ISSUE (Indicadors Sintètics del Sistema Universitari Espanyol) 2015 publicat avui per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (Ivie). El document presenta l'anàlisi de les activitats docents, de recerca i d'innovació i desenvolupament tecnològic de totes les universitat públiques espanyoles i, per primer cop, inclou la d'algunes universitats privades.

Pel que fa el volum total de resultats (ISSUE-V), la UdL ocupa el lloc 24 de 59, amb un índex de 0'6; el mateix que les universitats de Huelva, Lleó, la Pública de Navarra i la Pablo de Olavide. El primer lloc és per a la Complutense de Madrid, amb un índex de 4'4. En canvi, quan es té en compte la productivitat segons la mida del centre (ISSUE-P), la Universitat de Lleida puja fins al cinquè lloc, acompanyada de 9 centres d'educació superior més que també tenen un índex de 1'1, com ara la Universitat de València o la Ramon Llull. Lidera aquest llistat la Pompeu Fabra (1'5).

Quant a docència, la UdL té un índex de 1'1, compartint el quart lloc amb set universitats més, com ara la de Barcelona (UB), l'Autònoma de Barcelona (UAB) i la Politècnica de Catalunya (UPC). Encapçala el llistat Deusto, amb un 1'4. En recerca, la Universitat de Lleida ocupa la setena posició de la taula, amb el mateix índex de 1'2 de les universitats de Navarra i Oviedo. El primer lloc és per a la UAB, amb un 1'9. Pel que fa a innovació i desenvolupament tecnològic, la UdL es troba al número 18 amb 8 centres més i un índex de 0'7. Lidera la UPC, amb un 3'1.

A l'hora d'avaluar aquests tres àmbits que defineixen la funció de la universitat (docència, recerca i transferència) s'han tingut en compte un total de 25 indicadors (patents, percentatge d'alumnes estrangers, projectes competitius, taxes d'èxit docent i d'abandonament...), agrupats en quatre àrees -recursos, producció, qualitat i internacionalització- que s'han ponderat entre un 18 i un 34,5%, segons l'àmbit, explica l'informe. Les dades provenen majoritàriament del Ministeri d'Economia i Competitivitat i dels informes La Universidad en cifras de la Conferencia de rectors de les universitats espanyoles (CRUE).

Més informació

Rànquings ISSUE de les Universitats espanyoles (pdf)