Marc Màrquez, potencial turístic per a la Segarra

Alumnes de Turisme de la UdL proposen, en un pla de màrqueting, aprofitar el ressò del pilot per atreure visitants

Descarregar pdf
marketingMarquezUdL
Les estudiants han presentat les seues idees al consell comarcal / Foto: UdL

La brillant trajectòria del pilot de motociclisme cerverí Marc Màrquez es pot aprofitar com a potencial turístic per a la comarca de la Segarra. Aquesta és una de les propostes del pla de màrqueting elaborat per alumnat de tercer curs del grau de Turisme de la Universitat de Lleida (UdL), realitzat a petició de l'Associació Segarra Turística i Rural (STR). El treball, que també aposta per les noves tecnologies com a mitjà per dinamitzar la comarca, s'ha redactat com a projecte final de l'assignatura Màrqueting turístic II, impartida pels professors Eduard Cristóbal i Eva Martín.

L'estudiantat ha participat durant aquest semestre en un programa pilot que continuarà en propers cursos amb la Segarra i que es pot obrir a altres territoris si hi ha entitats interessades. D'aquesta manera, els projectes de l'alumnat de Turisme tenen una aplicació útil en el sector. La iniciativa va sorgir arrel de les visites comarcals a la Universitat de Lleida dins del programa Pròxima Estació:UdL que impulsa el Consell Social.

Dels diferents plans elaborats en aquesta primera col·laboració, la STR ha triat el d'Alexandrina Bajora, Fatou Cámara, Diana Kostova i Maria March. Les estudiants han fet una presentació pública aquest dilluns al Consell Comarcal de la Segarra. Entre les idees plantejades, destaquen aprofitar el ressò de l'actual campió de MotoGP com a fill de la vila per crear un producte turístic i el disseny de rutes diferenciades en funció del públic (familiar, aventura...). El pla de màrqueting també recull potenciar els llocs emblemàtics amb la inclusió de codis QR, la utilització de les xarxes socials i accions de relacions públiques amb periodistes especialitzats.

La iniciativa tindrà la seua continuïtat amb una ampliació de propostes de comunicació i promoció de la comarca realitzat dins d'un Treball Final  de Grau que elabora actualment una estudianta de quart curs de Turisme.