Si no veieu correctament aquest correu, feu click aquí

UNIVERSITAT DE
                          LLEIDA

Butlletí Informatiu de Recerca i Innovació


Oficina de Suport a la R+D+i


Nº13/ Febrer 2011
Destacat


microcreditsEl rector de la Universitat de Lleida, Joan Viñas, i el president de MicroBank, José Francisco de Conrado, van signar el passar 17 de febrer el primer conveni de col·laboració entre les dos institucions per facilitar el finançament de projectes empresarials a través de microcrèdits, Amb la signatura d'aquest acord entre el banc i la UdL s'estableixen noves línies de finançament dirigides a estudiants i titulats amb projectes professionals i d'empresa, potenciant així l'autoocupació.
MicroBank durà a terme una inversió creditícia anual de fins a un milió d'euros. Els sol·licitants podran optar a microcrèdits socials d'un import màxim de 15.000 euros i microcrèdits financers, de fins a 25.000 euros.



Recerca

newsletterEl Butlletí de Subvencions, és una eina fonamental per estar al dia de totes les oportunitats de finançament públic de recerca. Subscriviu-vos per estar informats puntualment.

Àmbit nacional


Àmbit europeu

Convocatòries obertes del 7PM
Cooperation, Ideas, People, Capacities

Programa COOPERATION
HEALTH:
  • Information Day sobre la propera convocatòria i Brokerage Event, els dies 9 i 10 de juny de 2011 a Brussel·les. (+)
  • Previsió de publicació de la propera convocatòria: juliol 2011 (2 fases)
  • eHealth Week 2011, els dies 10-12 de maig de 2011 a Budapest. (+)
JTI CLEAN SKY:
  • Publicada la 8ª convocatòria amb termini 03/05/11 i un pressupost de 32M€ aproximadament. (+)
JTI ENIAC:
  • Publicada la 4ª convocatòria de projectes amb un pressupost total de 55M€. Aquesta iniciativa pretén reforçar la cooperació en nanoelectrónica i incrementar la competitivitat europea en aquest àmbit. (+)
    • Convocatòria a dos fases:
      • 1ª fase: presentació del Project Outlines fins el 21/04/11
      • 2ª fase: presentació del Full Project Proposal fins el 16/06/11
TIC:
  • Publicada la convocatòria FP7-ICT-2011-SME-DCL amb un pressupost de 35M€. (+)
    • Convocatòria a dos fases:
      • 1ª fase: 28/04/11
      • 2ª fase: 28/09/11
    • Jornada ICT Proposer's Day 2011, els dies 19 i 20 de maig de 2011 a Budapest. (+)
Programa PEOPLE
  • Convocatòria d'ajuts ITN 2011. Es preveu que la taxa d'èxit sigui baixa, al voltant del 7-9%, seguint la línia de convocatòries anteriors.
  • WP 2012. Una de les principals novetats és la introducció d'un nou esquema de finançament, els ITN industrial doctórate, i la reconversió dels monopartners ITNs en els Innovative Doctoral Programmes.
Programa CAPACITIES

Cooperació Internacional
  • EULARINET publica el seu primer newsletter. (+)
Altres convocatòries
  • Interreg IV: oberta la 4ª convocatòria. Termini: 01/04/11. (+)
  • Programa de Cooperació Europea en Ciència i Tecnologia (COST): es convida a presentar propostes d'accions que contribueixin al desenvolupament científic, tecnològic, econòmic, cultural o social d'Europa. Termini: 30/09/11 (+)
  • Convocatòria LIFE+: publicada la 5ª convocatòria. Termini: 18/07/11. (+)
  • Programa EMPR: publicades les convocatòries 2011 per algunes àrees temàtiques d'aquest programa. (+)
lifewatchNOTÍCIA / Espanya atreu una gran infraestructura europea d'investigació mediambiental

El Ministeri de Ciència i Innovació ha aconseguit portar a Espanya LifeWatch. Aquest projecte es dedicarà a l'estudi de la biodiversitat recolzant-se en les TIC. Es compta amb un pressupost de 220 milions d'euros, que serà finançat per diversos països de la UE, i la seva seu principal residirà a Sevilla.


biodiversaENTREVISTA / BIODIVERSA: col·laborar per conservar
La velocitat alarmant a la que desapareixen espècies posa en perill la capacitat de la natura per a propocionar-nos béns i serveis essencials. Davant aquesta situació s'ha posat en marxa BIODIVERSA, un projecte ERA-NET i coordinat pel Dr. Xavier Le Roux.



Valorització de la tecnologia i coneixement

La nova apliIphonecació, que la mateixa empresa Apple ha destacat com a aplicació informativa al Itunes, serà vàlida, en una primera fase, per la gamma d'Iphone, Ipodtouch i Ipad. L'aplicació permetrà rebre comunicacions de les notícies del CEEILleida, la consulta de documents annexos, inscriure's a les activitats del CEEILleida a través de l'Iphone i rebre informació sobre les accions formatives, entre d'altres.

1ª Convocatòria del "Premi Tesi Doctoral" de la Càtedra UPM-Clarke, Modet & Cº, sobre temes relacionats amb la Propietat Industrial i Intel·lectual en la gestió de la I+D+i.
El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 31/03/11.
Programa "Mind the Gap"
La Fundació Botín ha presentat aquest programa amb el que invertirà 40M€ en la creació de 20 empreses tecnològiques durant els pròxims cinc anys.

llibre
Anàlisi de patrons en el procés de transferència de coneixement i tecnologia

La Fundació Espanyola per la Ciència i la Tecnologia (FECYT) i la Fundació per a la Innovació Tecnològica (COTEC), presenten aquest model de Transferència de Tecnologia i Coneixement. Jornades i Cursos

Contacte: carme@oficinardi.udl.cat | carolina@oficinardi.udl.cat

Altres informacions d'interès

Premi Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica 2011

"Connexió Talent", un nou web d'ofertes i demandes laborals en recerca i innovació a Catalunya



Innovació i Empresa

Curs "Planificació estratègica: reinventa la teva empresa. Innovar dia a dia per adaptar-te al futur"
El curs proposa una revisió sobre els nostres sistemes d¡organització per tal que la innovació passi a ser un instrument d'ús diari que ens permeti gestionar la necessitat de canvi i l'adaptació a les noves condicions de joc.
17, 24 i 31 de març i 7 i 14 d'abril de 2011
Forum Empresa, Lleida

CAS ÈXIT / Programa UdL-Impuls

udl


En total són 10 els projectes de recerca relacionats amb enginyeria agronòmica i mecànica que han obtingut finançament en la convocatòria UdL-Impuls. Aquesta iniciativa, aprovada pel Consell de Govern de la UdL el setembre passat, té com a objectiu potenciar la col·laboració en projectes de R+D+i d'empreses amb grups d'investigació de la UdL. Banco Santander finançarà durant 5 anualitats la iniciativa amb 200.000 euros l'any, la qual cosa permetrà disposar no només de recursos materials sinó la contractació d'11 investigadors.
El passat 1 de març el rector de la UdL, Joan Viñas, i el subdirector general adjunt de Banco Santander, van presentar els resultats d'aquesta primera convocatòria acompanyats dels investigadors i els empresaris que lideren aquestes recerques.




Convenció BIO Washington 2011
Biocat coordina la participació de les empreses i entitats catalanes a la principal convenció biotec del món, que es farà a Washington (Estats Units) del 27 al 30 de juny de 2011.


Construmat 2011
El Saló Internacional de la Construcció tindrà lloc del 16 al 21 de maig de 2011 a Fira Barcelona.


Contacte: ccarrera@oficinardi.udl.cat

Fires

14/04/2011 - 15/04/2011, Szczecin (Polònia)


GENERA 2011 Brokerage Event
11/05/2011 - 12/05/2011, Madrid (Espanya)


Brokerage Event on Solar Technology
9/06/2011, Munich (Alemanya)


Xarxa EEN


Fundació Universitat de Lleida

Pròxims congressos i jornades







International Congress of Postharvest Pathology
11-14 d'abril de 2011, Lleida

pathology



A destacar
...



esport


Els propers dies 18 i 19 de març se celebrarà el V Congrès de la Societat Catalana de Medicina de l'Esport. En aquest es tractaran temàtiques relacionades amb la medicina esportiva com poden ser aspectes fisiològics, de biomecànica o psicològics, així com tallers pràctics.
El comitè organitzador del congrès està format per membres de la Societat Catalana de Medicina de l'Esport (SCME), al capdavant el Dr. Daniel Brotons i com a representant de la Universitat de Lleida el Dr. Xavier Peirau.
El congrès està dirigit a assistents procedents de diferents àmbits com poden ser Medicina, Infermeria o INEFC.

Consultar més informació
Inscripcions





Fundació de la UdL

Servei d'organització de congressos
Contacte: fundacio@700.udl.cat


XARXA de Trampolins Tecnològics
Oficina de suport a la R+D+i
Campus Universitari de Cappont
Jaume II, 67 bis, 3a planta 25001 LLEIDA
+34 973 00 35 55 | +34 973 00 35 56

info@oficinardi.udl.cat
Trampolí Tecnològic de
                    la UdL

Si vols subscriure't o deixar de rebre aquest butlletí: Alta/ Baixa