| Oficina de Cooperació i Solidaritat |

| Convocatòries | Dóna el 0,7% | Voluntariat | CDOCS | Projectes finançats |
DÓNA EL 0,7%
-Si ets membre de l'estudiantat pots fer efectiva la teva donació a traves de la matrícula marcant la casella correspondent a la donació.
Llista de projectes finançats amb les donacions del 0'7%
La Universitat, com a institució educativa, es caracteritza per tenir una responsabilitat explícita en la lluita contra la pobresa i el desenvolupament de les zones més empobrides del planeta. Li correspon doncs, jugar un paper fonamental i determinat en la formació de persones crítiques i responsables socialment, amb el propòsit de construir un àmbit més compromès i solidari amb la conjuntura mundial actual.
Per aquest motiu la UdL es referma en la seva voluntat d’i ntervenir a favor del canvi d’aquesta situació de desigualtat mundial i crida a prendre consciència d’aquesta realitat i a sumar el nostres esforços.
Dóna el teu 0,7%
L’any 1972, una resolució de les Nacions Unides va aconsellar als països industrialitzats destinar el 0’7% del Producte Interior Brut (PIB) al desenvolupament dels països econòmica i socialment empobrits.
La pressió dels agents socials i, en aquest sentit, la progressiva implicació de les institucions en la resolució de les desigualtats econòmiques entre el Sud i el Nord torna a posar de manifest aquesta problemàtica. La reivindicació per part de determinats sectors socials ha motivat l’adhesió de moltes institucions públiques, entre elles, la Universitat de Lleida a aquesta iniciativa.
La Universitat de Lleida, a través de l’acord 155/98 del Consell de Govern, de 23 de novembre de 1998, va aprovar destinar el 0’7% dels seus ingressos propis i patrimonials a activitats relacionades amb la sensibilització, formació i cooperació al desenvolupament. A més a més, va animar al PDI i al PAS a contribuir a aquest objectiu fent una aportació voluntària per finançar projectes d’aquest àmbit.
És per aquesta raó que, a partir d’aquella mateixa proposta es vol fer partícip a l’estudiantat de la Universitat de Lleida convidant-lo a involucrar-se en iniciatives mitjançant la participació voluntària.
Durant aquests set anys, la quantitat que el PDI i el PAS va aportar a la campanya “DÓNA EL TEU 0.7%” va contribuir al finançament de més de 30 projectes de cooperació al desenvolupament, pràcticums i projectes final de carrera de la comunitat universitària.
A partir del proper curs, la Universitat de Lleida ofereix a l’e studiantat la possibilitat de compartir el seu esforç solidari fent una aportació voluntària.
Aquesta acció de la comunitat estudiantil universitària, juntament amb la que ja fa el PAS i el PDI, contribuirà a desenvolupar i ampliar les activitats de cooperació al desenvolupament que, des del seu inici, realitza l'Oficina de Cooperació i Solidaritat.
En aquest sentit, els recursos que actualment rep l'Oficina de Cooperació i Solidaritat es destinen a les següents activitats:
Projectes de cooperació internacional: adreçats a tots els membres de la comunitat universitària de la UdL amb l’objectiu de promoure la cooperació en els camps de la docència, la recerca, la cultura i el desenvolupament entre els membres de la comunitat universitària de la UdL i institucions dels països del Sud.
Projectes de mobilitat de cooperació al desenvolupament: treballs i projectes final de carrera; pràcticums i equivalents; pràctiques de potsgrau i mobilitat solidària.
Estudis de recerca focalitzats en diferents àmbits: quart món; desenvolupament, cooperació i solidaritat; formació de xarxes universitàries.