2 de febrer de 2012
Descarregar pdfEl Consell de Govern dóna llum verda a una nova estructura de gestió per a la UdL
Els serveis s'aglutinaran en cinc àrees dirigides per cinc càrrecs eventuals
Amb 33 vots a favor, 12 en contra, i 2 en blanc, el Consell de Govern ha donat avui llum verda a la reestructuració de l'organització funcional de la Universitat de Lleida que suposa la creació de cinc àrees: comunicació i relacions institucionals; docència, qualitat i formació; recerca i transferència; personal i economia; i infraestructures i tecnologia. Aquestes unitats, que aglutinaran els diferents serveis de la UdL, estaran coordinades per cinc directors, amb la categoria de personal eventual, per la qual cosa avui el Consell de Govern ha hagut d'aprovar la modificació de l'actual relació de llocs de treball (substituint els 5 càrrecs eventuals anteriors pels actuals). A la modificació s'hi han oposat, entre altres membres, els representants del Personal d'Administració Serveis.
Els objectius d'aquest nou model organitzatiu són, segons l'equip de govern, "establir un àmbit de treball per descarregar de tasques de gestió als vicerectorats, disposar d’un major coneixements d’altres àmbits per facilitar informació per a la presa de decisions, més claredat i eficàcia en la compartició i transmissió dels objectius de gerència i dels vicerectorats als serveis, i a l’inrevés; planificar els objectius anuals de l’àrea potenciant la implicació directiva dels caps en un marc de planificació més enllà del propi servei, buscar una millor coordinació de la gerència amb els serveis, garantir una millor coordinació horitzontal i potenciar la identificació i priorització de projectes transversal".
Tant el gerent de la UdL com el rector han defensat la necessitat i l'oportunitat d'implantar el més aviat possible aquesta nova estructura "en pro d'una organització funcional més potent, dinàmica i flexible, que garanteixi una docència i una recerca de qualitat i d'excel·lència" i una adaptació als nous reptes que es planteja la universitat, davant els dubtes mostrats per alguns membres del Consell de Govern d'engegar aquesta reestructuració en el context general de retallades que està patint la universitat.
L'equip de govern s'ha compromès a fer una avaluació del rendiment i dels objectius assolits pels directors d'àrees i presentar-la al Consell de Govern en un any.
Els objectius d'aquest nou model organitzatiu són, segons l'equip de govern, "establir un àmbit de treball per descarregar de tasques de gestió als vicerectorats, disposar d’un major coneixements d’altres àmbits per facilitar informació per a la presa de decisions, més claredat i eficàcia en la compartició i transmissió dels objectius de gerència i dels vicerectorats als serveis, i a l’inrevés; planificar els objectius anuals de l’àrea potenciant la implicació directiva dels caps en un marc de planificació més enllà del propi servei, buscar una millor coordinació de la gerència amb els serveis, garantir una millor coordinació horitzontal i potenciar la identificació i priorització de projectes transversal".
Tant el gerent de la UdL com el rector han defensat la necessitat i l'oportunitat d'implantar el més aviat possible aquesta nova estructura "en pro d'una organització funcional més potent, dinàmica i flexible, que garanteixi una docència i una recerca de qualitat i d'excel·lència" i una adaptació als nous reptes que es planteja la universitat, davant els dubtes mostrats per alguns membres del Consell de Govern d'engegar aquesta reestructuració en el context general de retallades que està patint la universitat.
L'equip de govern s'ha compromès a fer una avaluació del rendiment i dels objectius assolits pels directors d'àrees i presentar-la al Consell de Govern en un any.