FILMOTECA TERRES DE LLEIDA OCTUBRE-DESEMBRE.09 Wong Kar-Wai Valors, democràcia i justícia social. Vida i obra de Martin Luther King 50 anys de la Nova Cançó Bergman, Berlanga La Seu d’Urgell, Tàrrega |
PRIMER PLA | Wong Kar-Wai |
Des de la seva irrupció en els festivals internacionals a principis dels anys 90, especialment sota l’aval de la crítica francesa encapçalada per Cahiers du Cinéma, el seu cinema ha estat lloat de manera unànime per l’actualització que fa dels valors més radicals de la modernitat cinematogràfi ca. En aquest sentit, la seva metodologia de treball, espontània i lliure —el director assegura que mai no treballa amb un guió tancat i que elabora les seves històries a mesura que avança la fase de rodatge—, ha estat repetidament comparada amb el cinema de la Nouvelle Vague, en general, i de Jean-Luc Godard, en particular. Sigui com sigui, la veritat és que els seus films exhibeixen sempre una posada en escena original que no deixa ningú indiferent, un estil visual inimitable del qual en són també responsables el director de fotografi a Christopher Doyle i el director artístic i muntador William Chang, col·laboradors habituals del director. Objecte de culte cinèfi l, cineasta cosmopolita, especialista infal·lible a l’hora d’escollir els temes musicals que inclou als seus films, Wong Kar-Wai esdevé, indubtablement, una de les propostes més estimulants i imaginatives que cal tenir en compte sorgides del continent asiàtic.
DILLUNS 19 d'OCTUBRE, 16.00h i 22.00h
Huayang Nianhua (In the Mood for Love) / Deseando amar Wong Kar-Wai, Hong Kong, França, 2000, 35 mm, 98’, C, VOSE. Poètic i nostàlgic melodrama sobre una relació d’amor impossible al Hong Kong dels anys 60 considerat per la crítica com un dels millors films del cinema asiàtic contemporani. |
DILLUNS 26 d'OCTUBRE, 22.00h (només sessió de nit)
2046 Wong Kar-Wai, Alemanya, França, Hong Kong, Xina, 2004, 35 mm, 120’, C, VOSE. A partir d’una història protagonitzada per un escriptor, l’obra porta fins al límit els recursos expressius que caracteritzen l’estil personal del director i destaca especialment per la bellesa de les seves imatges. |
DILLUNS 2 de NOVEMBRE, 16.00h i 22.00h
Chunguang Zhaxie (Happy Together) / Happy Together Wong Kar-Wai, Hong Kong, 1997, 35 mm, 94’, B/N i C, VOSE. Dos joves enamorats arriben a Buenos Aires des de Hong Kong per gaudir d’unes vacances. Pel·lícula guardonada amb el premi al millor director al Festival de Cannes del 1997. |
DILLUNS 9 de NOVEMBRE, 16.00 i 22.00h
Duoluo Tianshi (Fallen Angels) / Ángeles caídos Wong Kar-Wai, Hong Kong, 1995, 35 mm, 90’, C, VOSE. Rodada íntegrament amb grans angulars i amb el Hong Kong més opressiu i decadent com a teló de fons, aquest film experimental gira al voltant del destí entrellaçat de la vida de diversos personatges. |
DILLUNS 16 de NOVEMBRE, 16.00h i 22.00h
Chongqing Senlin (Chungking Espress) / Chungking Express Wong Kar-Wai, Hong Kong, 1994, 35 mm, 98’, C, VOSE. Mitjançant un estil lliure i fresc inspirat en la modernitat cinematogràfica, la pel·lícula, tota una icona dels anys 90, va consagrar Wong Kar-Wai en el panorama cinematogràfic internacional. |
FOSES | Valors, democràcia i justícia social. Vida i obra de Martin Luther King |
De l’altra banda de l’oceà Pacífic, però, i dins la secció FOSES, ens arriba el següent suggeriment; el cicle Valors, democràcia i justícia social. Vida i obra de Martin Luther King. Amb motiu del seminari dedicat al pastor baptista afroamericà guardonat amb el Premi Nobel de la Pau que organitza el Centre d’Investigació i Dinamització de Xarxes Comunitàries (AYLLU) durant els mesos de novembre i desembre a la Universitat de Lleida, presentem un cicle de dues sessions que vol acostar-nos a les relacions entre el cinema i la lluita pels drets civils i humans de la població negra dels Estats Units. Una oportunitat única per revisar (o descobrir) dos grans títols de la cinematografi a nordamericana que han tractat la temàtica de la segregació racial des de punts de vista ben diferents, ja sigui des de l’al·legoria (El perro blanco, 1982) o el realisme (Arde Mississippi, 1988).
DILLUNS 23 de NOVEMBRE, 16.00h i 22.00h
White Dog / El perro blanco Samuel Fuller, Estats Units, 1982, 35 mm, 90’, C, VOSE. Una actriu que es fa càrrec d’un gos descobreix que aquest ha estat ensinistrat per atacar persones de color. Al·legat antiracista i metafòric dirigit per un dels mestres en el tractament de la violència al cinema. |
DILLUNS 30 de NOVEMBRE, 16.00h i 22.00h
Mississippi Burning / Arde Mississippi Alan Parker, Estats Units, 1988, 35 mm, 127’, C, VOSE. L’any 1964, dos agents de l’FBI, interpretats per Willem Dafoe i Gene Hackman, es desplacen a un petit poble del sud dels Estats Units per esclarir la desaparició de tres activistes pels drets civils. |
MACRO | 50 anys de la Nova Cançó |
DILLUNS 14 de DESEMBRE, 16.00h i 22.00h
Raimon | La Nova Cançó Raimon | Carles Duran, Catalunya, 1965, 35 mm, 12’, B/N, VO. La Nova Cançó | Francesc Bellmunt, Catalunya, 1976, 35 mm, 91’, C, VO. Entrada gratuïta |
AULA DE CINEMA | Bergman, Berlanga |
DIMECRES 7 d'OCTUBRE, 10.30h i 16.00h
Det sjunde inseglet / El séptimo sello Ingmar Bergman, Suècia, 1957, 35 mm, 99’, B/N, VOSE. L’obsessió de l’ésser humà per controlar la seva existència fins a la mort i la seva voluntat de transcendir-ne presentades sota la forma d’una intensa paràbola de la mà d’un dels cineastes més grans de tots els temps. |
DIMECRES 2 de DESEMBRE, 10.30h i 16.00h
Plácido Luís García Berlanga, Espanya, 1961, 35mm, 85', B/N, VO / Berlanga proposa una esperpèntica i corrosiva mirada sobre l'Espanya del desarrollismo i la reconciliació nacional, tot fent paleses, sota la fòrmula del conte moral, les misèries d'un món en decadència. |
ZOOM |
Wong Kar-Wai, Hong Kong, França, 2000, 35 mm, 98’, C, VOSE
Tàrrega: Divendres, 09/10, 22.30h
White Dog / El perro blanco
Samuel Fuller, Estats Units, 1982, 35 mm, 90’, C, VOSE
Tàrrega: Divendres, 13/11, 22.30h
Raimon | La Nova Cançó
Raimon | Carles Duran, Catalunya, 1965, 35 mm, 12’, B/N, VO.
La Nova Cançó | Francesc Bellmunt, Catalunya, 1976, 35 mm, 91’, C, VO.
Tàrrega: Divendres, 11/12, 22.30h
MÉS INFORMACIÓ |
PROJECCIONS I VENDA D'ENTRADES
Totes les sessions (excepte secció Zoom): CAIXAFÒRUM LLEIDA, Av. Blondel, 3. 25002 · tel. 973 27 07 88.
Les 24 hores a través del ServiCaixa i en horari d’atenció al públic al mateix local de projecció.
Secció Zoom: La venda d’entrades serà en horari d’atenció al públic al mateix local de projecció.
La Seu d’Urgell: Cimenes Guiu, Av. Salòria, 55· 25700 · tel. 973 35 01 66
Tàrrega: Cinemes Majestic, Av. Catalunya, 54 · 25300 · tel. 973 31 07 31
Aspectes organitzatius i preus
Totes les seccions (excepte Aula de Cinema): Destinades al públic en general.
Entrada general 3€. Entrada reduïda (carnet jove, d'estudiant de la UdL, aturats i jubilats) 2€. Abonament 10 sessions, entrada general, 25€. Abonament 10 sessions, entrada reduïda, 15€. Els abonaments no tenen caducitat. Algunes sessions especials, degudament anunciades, seran d'entrada gratuïta i només limitada per l'aforament de la sala.
Secció Aula de Cinema: Destinada al públic en general i a grups organitzats d’ensenyament secundari, batxillerat, cicles formatius, universitaris, gent gran o altres col·lectius.
Sessions matinals (a les 10.30h) només per a grups organitzats. Sessions de tarda (a les 16h) per al públic en general i grups organitzats.
Les projeccions d'aquesta secció s'acompanyen d'una presentació i debat posterior a càrrec de Sandro Machetti (professor d'Història del cinema i altres arts audiovisuals de la UdL).
Preu grups organitzats, 1€ per persona i sessió que s'haurà d’abonar pel total del grup i mitjançant el mecanisme que s'estableixi amb l'organització.
Preu públic en general (només sessió de tarda), el mateix que la resta de seccions.
Adreça de contacte grups organitzats: info@filmotecaterresdelleida.net
Venda d’entrades
Les 24 hores a través del ServiCaixa i en horari d’atenció al públic al mateix local de projecció.
Equip
Comissari: Sandro Machetti. Programadors: Antonio Romero, Oriol Bosch. Gestió i difusió: Jordi Larios. Amb la col·laboració de SCINIAA (Seminari de Cinema i Arts Audiovisuals, Universitat de Lleida).
Abreviatures
B/N: blanc i negre. C: color. I-anglès: intertítols en l’idioma que s’indica. IC: intertítols en català. IE: intertítols en castellà. S-anglès: subtítols en l’i dioma que s’indica. SC: subtítols en català. SE: subtítols en castellà. VC: versió catalana. VE: versió castellana. VM: versió muda. VMP: versió muda postsincronitzada. VO: versió original. VOS-anglès: versió original amb subtítols en l’idioma que s’indica. VOSC: versió original amb subtítols en català. VOSE: versió original amb subtítols en castellà. VOTS: versió original amb traducció simultània.
Filmoteca/Cine-ull es reserva el dret de modificar aquest programa per raons de força major.