Descarregar pdf

 


FILMOTECA TERRES DE LLEIDA

OCTUBRE-DESEMBRE.09

Wong Kar-Wai
Valors, democràcia i justícia social. Vida i obra de Martin Luther King
50 anys de la Nova Cançó
Bergman, Berlanga
La Seu d’Urgell, Tàrrega

 

PRIMER PLA | Wong Kar-Wai
 
Darrere d’unes inconfusibles ulleres fosques, s'amaga la mirada de Wong Kar-Wai (Xangai, 1958), sens dubte, no només un dels directors asiàtics més importants de la història del cinema, sinó també un dels cineastes més destacats del panorama cinematogràfic actual. Per aquest motiu, dediquem la secció Primer pla a recuperar les cintes cabdals de la seva fi lmografi a per tal d’oferir una panoràmica prou àmplia del seu treball. Una obra que es presenta especialment homogènia i que es caracteritza per un estil propi que, malgrat decantar-se inexorablement cap a l’experimentació formal i el barroquisme visual, és capaç de composar atmosferes estilitzades, físiques i mentals, d’una emotivitat i bellesa incomparables. Poeta del desamor i del buit existencial, Wong representa un cas aïllat dins de la indústria cinematogràfi ca de Hong Kong per la seva condició d’autor personal que de seguida es va desmarcar dels plantejaments comercials característics del context productiu de l’antiga colònia britànica, on va iniciar-se com a guionista i director de pel·lícules de gènere.

Des de la seva irrupció en els festivals internacionals a principis dels anys 90, especialment sota l’aval de la crítica francesa encapçalada per Cahiers du Cinéma, el seu cinema ha estat lloat de manera unànime per l’actualització que fa dels valors més radicals de la modernitat cinematogràfi ca. En aquest sentit, la seva metodologia de treball, espontània i lliure —el director assegura que mai no treballa amb un guió tancat i que elabora les seves històries a mesura que avança la fase de rodatge—, ha estat repetidament comparada amb el cinema de la Nouvelle Vague, en general, i de Jean-Luc Godard, en particular. Sigui com sigui, la veritat és que els seus films exhibeixen sempre una posada en escena original que no deixa ningú indiferent, un estil visual inimitable del qual en són també responsables el director de fotografi a Christopher Doyle i el director artístic i muntador William Chang, col·laboradors habituals del director. Objecte de culte cinèfi l, cineasta cosmopolita, especialista infal·lible a l’hora d’escollir els temes musicals que inclou als seus films, Wong Kar-Wai esdevé, indubtablement, una de les propostes més estimulants i imaginatives que cal tenir en compte sorgides del continent asiàtic.

 

Filmoteca de la UdL
DILLUNS 19 d'OCTUBRE, 16.00h i 22.00h

Huayang Nianhua (In the Mood for Love) / Deseando amar

Wong Kar-Wai, Hong Kong, França, 2000, 35 mm, 98’, C, VOSE. Poètic i nostàlgic melodrama sobre una relació d’amor impossible al Hong Kong dels anys 60 considerat per la crítica com un dels millors films del cinema asiàtic contemporani.

 

Filmoteca de la UdL
DILLUNS 26 d'OCTUBRE, 22.00h (només sessió de nit)

2046

Wong Kar-Wai, Alemanya, França, Hong Kong, Xina, 2004, 35 mm, 120’, C, VOSE. A partir d’una història protagonitzada per un escriptor, l’obra porta fins al límit els recursos expressius que caracteritzen l’estil personal del director i destaca especialment per la bellesa de les seves imatges.

 

Filmoteca de la UdL
DILLUNS 2 de NOVEMBRE, 16.00h i 22.00h

Chunguang Zhaxie (Happy Together) / Happy Together

Wong Kar-Wai, Hong Kong, 1997, 35 mm, 94’, B/N i C, VOSE. Dos joves enamorats arriben a Buenos Aires des de Hong Kong per gaudir d’unes vacances. Pel·lícula guardonada amb el premi al millor director al Festival de Cannes del 1997.

 

Filmoteca de la UdL
DILLUNS 9 de NOVEMBRE, 16.00 i 22.00h

Duoluo Tianshi (Fallen Angels) / Ángeles caídos

Wong Kar-Wai, Hong Kong, 1995, 35 mm, 90’, C, VOSE. Rodada íntegrament amb grans angulars i amb el Hong Kong més opressiu i decadent com a teló de fons, aquest film experimental gira al voltant del destí entrellaçat de la vida de diversos personatges.

 

Filmoteca de la UdL
DILLUNS 16 de NOVEMBRE, 16.00h i 22.00h

Chongqing Senlin (Chungking Espress) / Chungking Express

Wong Kar-Wai, Hong Kong, 1994, 35 mm, 98’, C, VOSE. Mitjançant un estil lliure i fresc inspirat en la modernitat cinematogràfica, la pel·lícula, tota una icona dels anys 90, va consagrar Wong Kar-Wai en el panorama cinematogràfic internacional.

 

 

FOSES | Valors, democràcia i justícia social. Vida i obra de Martin Luther King
 

De l’altra banda de l’oceà Pacífic, però, i dins la secció FOSES, ens arriba el següent suggeriment; el cicle Valors, democràcia i justícia social. Vida i obra de Martin Luther King. Amb motiu del seminari dedicat al pastor baptista afroamericà guardonat amb el Premi Nobel de la Pau que organitza el Centre d’Investigació i Dinamització de Xarxes Comunitàries (AYLLU) durant els mesos de novembre i desembre a la Universitat de Lleida, presentem un cicle de dues sessions que vol acostar-nos a les relacions entre el cinema i la lluita pels drets civils i humans de la població negra dels Estats Units. Una oportunitat única per revisar (o descobrir) dos grans títols de la cinematografi a nordamericana que han tractat la temàtica de la segregació racial des de punts de vista ben diferents, ja sigui des de l’al·legoria (El perro blanco, 1982) o el realisme (Arde Mississippi, 1988).

 

Filmoteca de la UdL
DILLUNS 23 de NOVEMBRE, 16.00h i 22.00h

White Dog / El perro blanco

Samuel Fuller, Estats Units, 1982, 35 mm, 90’, C, VOSE. Una actriu que es fa càrrec d’un gos descobreix que aquest ha estat ensinistrat per atacar persones de color. Al·legat antiracista i metafòric dirigit per un dels mestres en el tractament de la violència al cinema.

 

Filmoteca de la UdL
DILLUNS 30 de NOVEMBRE, 16.00h i 22.00h

Mississippi Burning / Arde Mississippi

Alan Parker, Estats Units, 1988, 35 mm, 127’, C, VOSE. L’any 1964, dos agents de l’FBI, interpretats per Willem Dafoe i Gene Hackman, es desplacen a un petit poble del sud dels Estats Units per esclarir la desaparició de tres activistes pels drets civils.

 

 

MACRO | 50 anys de la Nova Cançó

 

De camí de tornada cap a casa, la secció MACRO ens convida a celebrar l’efemèride dels 50 anys de la Nova Cançó mitjançant la projecció de la versió restaurada per l’Arxiu de la Filmoteca del documental de Francesc Bellmunt i Àngel Casas La Nova Cançó (1976) en el marc de les activitats commemoratives del 50è aniversari d’aquest moviment musical promogudes pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. D’aquesta manera, la sessió de presentació del film, que s’acompanya del curtmetratge de Carles Duran Raimon (1965), representa un interessant exercici de memòria cultural a partir d’un valuós document històric que combina les actuacions en directe de cantants com Maria del Mar Bonet, Lluís Llach, Ovidi Montllor, Francesc Pi de la Serra, Raimon o La Trinca, amb les opinions de gent d’arreu dels Països Catalans que expliquen quina repercussió, més enllà de la musical, va tenir per a la societat del moment.

 

Filmoteca de la UdL
DILLUNS 14 de DESEMBRE, 16.00h i 22.00h

Raimon | La Nova Cançó

Raimon | Carles Duran, Catalunya, 1965, 35 mm, 12’, B/N, VO.
La Nova Cançó | Francesc Bellmunt, Catalunya, 1976, 35 mm, 91’, C, VO.
Entrada gratuïta

 

 

AULA DE CINEMA | Bergman, Berlanga

 

Finalment, la programació de la Filmoteca Terres de Lleida continua apostant per la recentment estrenada secció AULA DE CINEMA amb les obres emblemàtiques de dos grans mestres dels nous cinemes europeus, Ingmar Bergman i Luis García Berlanga, els quals ens ofereixen, un des de la reflexió filosòfica (El séptimo sello, 1957) i l’altre des de la sàtira (Plácido, 1961), dos excel·lents retrats sobre la condició humana.

 

Filmoteca de la UdL
DIMECRES 7 d'OCTUBRE, 10.30h i 16.00h

Det sjunde inseglet / El séptimo sello

Ingmar Bergman, Suècia, 1957, 35 mm, 99’, B/N, VOSE. L’obsessió de l’ésser humà per controlar la seva existència fins a la mort i la seva voluntat de transcendir-ne presentades sota la forma d’una intensa paràbola de la mà d’un dels cineastes més grans de tots els temps.

 

Filmoteca de la UdL
DIMECRES 2 de DESEMBRE, 10.30h i 16.00h

Plácido

Luís García Berlanga, Espanya, 1961, 35mm, 85', B/N, VO / Berlanga proposa una esperpèntica i corrosiva mirada sobre l'Espanya del desarrollismo i la reconciliació nacional, tot fent paleses, sota la fòrmula del conte moral, les misèries d'un món en decadència.

 

 

ZOOM

 

I, per acabar, ens plau anunciar que dues localitats, Tàrrega i la Seu d’Urgell, s’uneixen al projecte de la nova Filmoteca Terres de Lleida mitjançant la secció ZOOM, que a partir d’ara aproparà part de la programació a nous públics de les nostres comarques.
 
Huayang Nianhua (In the Mood for Love) / Deseando amar
Wong Kar-Wai, Hong Kong, França, 2000, 35 mm, 98’, C, VOSE
 
La Seu d’Urgell: Dijous, 15/10, 22.00h
Tàrrega: Divendres, 09/10, 22.30h
 

White Dog / El perro blanco
Samuel Fuller, Estats Units, 1982, 35 mm, 90’, C, VOSE
 
La Seu d’Urgell: Dijous, 19/11, 22.00h
Tàrrega: Divendres, 13/11, 22.30h
 

Raimon | La Nova Cançó
Raimon | Carles Duran, Catalunya, 1965, 35 mm, 12’, B/N, VO.
La Nova Cançó | Francesc Bellmunt, Catalunya, 1976, 35 mm, 91’, C, VO.
 
La Seu d’Urgell: Dijous,10/12, 22.00h
Tàrrega: Divendres, 11/12, 22.30h
 
 
Entrada gratuïta

 

MÉS INFORMACIÓ

 

PROJECCIONS I VENDA D'ENTRADES

Totes les sessions (excepte secció Zoom): CAIXAFÒRUM LLEIDA, Av. Blondel, 3. 25002 · tel. 973 27 07 88.
Les 24 hores a través del ServiCaixa i en horari d’atenció al públic al mateix local de projecció.

Secció Zoom: La venda d’entrades serà en horari d’atenció al públic al mateix local de projecció.
La Seu d’Urgell: Cimenes Guiu, Av. Salòria, 55· 25700 · tel. 973 35 01 66
Tàrrega: Cinemes Majestic, Av. Catalunya, 54 · 25300 · tel. 973 31 07 31 


Aspectes organitzatius i preus

Totes les seccions (excepte Aula de Cinema): Destinades al públic en general.

Entrada general 3€.  Entrada reduïda (carnet jove, d'estudiant de la UdL, aturats i jubilats) 2€.  Abonament 10 sessions, entrada general, 25€. Abonament 10 sessions, entrada reduïda, 15€.  Els abonaments no tenen caducitat. Algunes sessions especials, degudament anunciades, seran d'entrada gratuïta i només limitada per l'aforament de la sala.

Secció Aula de Cinema: Destinada al públic en general i a grups organitzats d’ensenyament secundari, batxillerat, cicles formatius, universitaris, gent gran o altres col·lectius.
Sessions matinals (a les 10.30h) només per a grups organitzats. Sessions de tarda (a les 16h) per al públic en general i grups organitzats.
Les projeccions d'aquesta secció s'acompanyen d'una presentació i debat posterior a càrrec de Sandro Machetti (professor d'Història del cinema i altres arts audiovisuals de la UdL).

Preu grups organitzats, 1€ per persona i sessió que s'haurà d’abonar pel total del grup i mitjançant el mecanisme que s'estableixi amb l'organització.

Preu públic en general (només sessió de tarda), el mateix que la resta de seccions.
 
Més informació: www.filmotecaterresdelleida.net

Adreça de contacte grups organitzats: info@filmotecaterresdelleida.net

Venda d’entrades

Les 24 hores a través del ServiCaixa i en horari d’atenció al públic al mateix local de projecció.

Equip

Comissari: Sandro Machetti. Programadors: Antonio Romero, Oriol Bosch. Gestió i difusió: Jordi Larios. Amb la col·laboració de SCINIAA (Seminari de Cinema i Arts Audiovisuals, Universitat de Lleida).

Abreviatures

B/N: blanc i negre. C: color. I-anglès: intertítols en l’idioma que s’indica. IC: intertítols en català. IE: intertítols en castellà. S-anglès: subtítols en l’i dioma que s’indica. SC: subtítols en català. SE: subtítols en castellà. VC: versió catalana. VE: versió castellana. VM: versió muda. VMP: versió muda postsincronitzada. VO: versió original. VOS-anglès: versió original amb subtítols en l’idioma que s’indica. VOSC: versió original amb subtítols en català. VOSE: versió original amb subtítols en castellà. VOTS: versió original amb traducció simultània.


Filmoteca/Cine-ull es reserva el dret de modificar aquest programa per raons de força major.



Organitzadors de la Filmoteca Cine-Ull de la UdL

print enrera pujar

   Darrera modificació: