La comunitat universitària de la UdL ha de poder realitzar qualsevol tràmit administratiu electrònicament, en condicions de seguretat, integritat, neutralitat, simplicitat i proporcionalitat.
La UdL, com la resta d’administracions públiques, té una versió electrònica de la seua administració, amb les característiques següents:
- Integral: S’ha d’arribar a tot nivell de gestió, és a dir, màxima capil·laritat.
- Transversal: Independentment de l'organització real de la universitat (horitzontal i/o vertical), la seua versió electrònica neix amb una clara ambició transversal, orientada a la gestió per processos.
- Universal: El marc de referència és tant intern com extern a la pròpia universitat, ja que el concepte d’Administració Electrònica és supra organitzatiu.
L'Administració Electrònica a la UdL
El Consell de Govern va aprovar el Pla d'Administració Electrònica de la UdL, que segueix les directrius i el treball col·laboratiu dut a terme a la Comissió d'administració electrònica de l'ACUP i el recolzament de l'administració pública catalana (AOC, CATCERT, DIUE).
Signatura Electrònica
La signatura electrònica forma part del projecte de l'Administració Electrònica a la Universitat de Lleida.
La versió electrònica de la signatura té, legalment, les mateixes funcions i usos que la manuscrita i permet: signar documents i donar seguretat a la identitat (autenticació, integritat, confidencialitat i no rebuig); subscriure els documents per certificar l'autor, aprovar el contingut, confirmar si s'ha intervingut, o s’hi ha estat present.
Com garantim la integritat, autentificació, confidencialitat i no repudi en documents i tràmits? |
En el cas de la signatura manuscrita cal ... |
En el cas de la signatura electrònica cal ... |
integritat (inviolabilitat del contingut) |
document notarial |
certificat digital reconegut emès per una autoritat de certificació de confiança |
autentificació (prova la identitat del signant) |
aportant DNI |
|
confidencialitat (el destinatari és l’únic receptor) |
correu postal certificat |
|
no repudi (impossibilitat de negar el fet de la signatura) |
document notarial |
Què necessitem per signar electrònicament:
Certificat digital
El certificat digital és un arxiu no modificable emès i signat per una tercera part de confiança, anomenada autoritat de certificació, que garanteix a qui el rebi o l’utilitzi la identitat del posseïdor d'aquest certificat.
Pot expedir-se a una persona, a una persona jurídica en representació d’una entitat, o a un dispositiu informàtic (programa, servidor web, tràmit, o seu electrònica).
L’autoritat de certificació (AC) és l’entitat que expedeix certificats digitals. En el cas de la UdL, l’Agència Catalana de Certificació (CATCert) és la seua proveïdora.
La UdL es va constituït en entitat de registre (ER) depenent de la CATCert per crear i gestionar els certificats digitals als carnets del PDI i del PAS